Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Tangent A/S
CVR: 31890454
Birk Centerpark 40
7400 Herning
Email: logistics@tangent.dk
Telefon: 96411500

Betaling

På Tangent's hjemmeside kan der betales med:
Dankort, eDankort, Visa/Dankort, Mastercard, Visa, Paypal samt på afbetaling via Viabill. 

Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst på gebyrsiden (klik på linket)

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er afsendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Det er desuden muligt at købe produkter på afbetaling via ViaBill. Læs mere her: www.viabill.com/terms 

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse og selvfølgelig hvilket land du gerne vil have den sendt til. Du kan altid se prisen for fragt ved at ligge et produkt i indkøbskurven hvorefter systemet vil angive fragten for varen. Ønsker du ikke varen sletter du den bare igen fra kurven. 

I Danmark er den vejlende pris for alle pakkeforsendelser på 45 kr, mens levering på palle koster 350 kr. 

Levering sker typisk med GLS, PostDanmark eller en fragtmand ved paller. Leveringstiden varierer fra land til land. I Danmark er den 1 - 2 dage for færdigvarer, mens reservedele leveres indenfor 10 dage. Vi leverer til alle EU lande.  

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du kan fortryde dit køb indenfor 14 dage. 

Det gør du ved at sende dit produkt tilbage til os sammen med en formular. Forsendelsen skal du selv betale for. Du kan vælge at benytte vores prisbillige fragtløsning eller selv finde en transportør. Benytter du vores løsning får du tilsendt forumular og fragtlabel - så skal du bare aflevere pakken i nærmeste GLS pakkeshop. Nemmere bliver det ikke. 

Klik på din valgte løsning

 


Det med småt
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor De eller en af Dem angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse eller får den sidste vare i fysisk besiddelse hvis der er flere varer på samme ordrer der leveres enkeltvis.
For at udøve fortrydelsesretten skal De meddele os Deres beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). De kan benytte den vedhæftede standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Ønsker de en billig løsning til at sende varen retur, så følg instruktionerne på dette link: https://retur.pakkelabels.dk/tangent
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis De sender Deres meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse
Hvis De udøver Deres fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra Dem, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af Deres eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om Deres beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som De benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges De ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller De har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
De skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor De har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis De returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
De skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Udgifterne forventes højst at beløbe sig til ca. 59 DKK, hvis de benytter vores fragtreturløsning: https://retur.pakkelabels.dk/tangent


Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Tangent yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles indenfor rimelig tid. 

Hvad skal du gøre ved defekt? 

Er der opstået en fejl ved dit Tangent produkt er der forskellige måder du skal forholde dig alt efter, hvor du har købt dit Tangent produkt og hvor lang tid det er siden du har købt det. 

Klik her, hvis dit Tangent produkt er under 24 måneder gammelt og købt i en butik eller hos en af vores online forhandlere

Klik her, hvis dit Tangent produkt er under 24 måneder gammelt og købt på tangent.dk 

Klik her, hvis dit Tangent produkt er over 24 måneder gammelt


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig herunder videregivelse til eksternt lagerhotel samt fragtfirma.

Personoplysningerne registreres hos Tangent A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dette er et krav i den danske regnskabslovgivning. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Tangent A/S videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Tangent A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Tangent A/S på email: logistics(a)tangent-audio.com eller via brev. Vores adresse fremgår øverst på siden under generelle oplysninger.  

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til logistics(a)tangent.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.
Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.